Державні закупівлі

Ноябрь 19th, 2011 по admin Оставить ответ »

Практика проведення державних закупівель характерна для багатьох країн світу. Але якщо в найбільш розвинених з них процеси, що відбуваються в даній сфері, відшліфовані багаторічним досвідом і доведені практично до досконалості, то інші лише ступають на шлях ефективного використання бюджетних коштів. Не так давно, до речі, Європейським банком реконструкції та розвитку в 30-ти країнах Європи та Азії була проведена оцінка політики держави щодо ринку держзакупівель. Згідно з цими аналітичним дослідженням Україна, поряд з Молдовою та Білоруссю, переживає наразі лише початковий етап наближення до стандартів Євросоюзу. Одним з найважливіших напрямків такого наближення є вдосконалення нормативної бази, і з 2-го жовтня поточного року гра на ринку українських державних закупівель йде вже за новими правилами. Щоправда, ставлення експертів до нової редакції Закону Україну «Про здійснення державних закупівель» однозначним назвати ніяк не можна.

Одним з основних нововведень можна вважати обмеження кола державних та комунальних підприємств, закупівлі яких підпадають під дію закону. Для цього вони повинні мати митні чи податкові пільги, одержувати бюджетну підтримку (пряму або непряму) або бути звільненими від виплати заборгованості перед бюджетом та цільовими фондами. А закупівлі окремих категорій товарів, робіт і послуг, таких, як теплова та електрична енергія, ядерне паливо, нафта і сирі нафтопродукти, централізоване водопостачання і т.п., будуть відтепер регламентуватися окремими законодавчими актами. На жаль, поки не оприлюднені навіть їхні проекти. Істотні зміни торкнулися і умов, необхідних для застосування, а також правил проведення процедури закупівлі в одного учасника, для організації якої особливе узгодження Уповноваженого органу — Міністерства економіки — більше не потрібно. Таким чином, за аналогією з тендерними законодавствами ряду європейських держав, автори закону спробували підвищити міру відповідальності вітчизняних організаторів конкурсних торгів.

Отримали замовники тендерів і право в разі потреби вдаватися до зміни за погодженням з виконавцями контракту його істотних умов, зокрема, збільшувати вартість (правда, в певних межах) товару або пролонгувати договір. Інноваційним можна вважати і впровадження в практику держзакупівель рамкових угод, які передбачають відбір групи потенційних постачальників, з числа яких по мірі необхідності буде вибиратися виконавець конкретного договору з урахуванням пропонованих критеріїв. Такі угоди дуже зручні, якщо мова йде про періодичні закупівлі нескладних товарів на постійно діючому ринку. Що ж, тепер на черзі — впровадження електронної форми держзакупівель, про що говорять уже не перший рік, але відповідний законопроект був поданий на реєстрацію в парламент зовсім недавно.

Реклама

Комментарии запрещены.