Правила проведення тендеру

Декабрь 28th, 2011 по admin Оставить ответ »

Практика проведення тендерів поступово стає в Україні загальноприйнятою навіть для підприємств недержавного сектора економіки. Можна виділити два основні мотиви прийняття їх керівниками рішення про організацію саме конкурсних торгів: корпоративна політика і цілком природне бажання відшукати найбільш прийнятний варіант поставок товарів, робіт або послуг. А оскільки правила проведення комерційних тендерів чинним законодавством не регламентуються, то на практиці найчастіше використовуються норми Закону «Про здійснення державних закупівель». Ну а для низки підприємств, які виступають в ролі розпорядників державних коштів, такі норми і зовсім є обов’язковими.

Розпочинається підготовка до будь-якого тендеру з визначення його предмета, обсягів закупівлі, строків проведення торгів і поставок, а також приблизного кола майбутніх учасників. Потім готується запрошення до участі, що у бізнес середовищі носить найменування «бриф». При проведенні державних тендерів його роль грає офіційне оголошення про майбутні торги, обов’язкове для публікації в спеціалізованому інформаційному бюлетені та на веб-порталі Міністерства економіки. Компанія-замовник завчасно розробляє також критерії оцінки очікуваних пропозицій і готує пакет тендерної документації, що містить необхідну для учасників інформацію, котра видається всім бажаючим, що подали відповідний запит.

Далі слідує збір заявок, які в призначений день розкриваються і оцінюються, щоб таким чином визначитися з виконавцем виставленого на торги контракту. Якщо ж мова йде про процедуру так званих двоступеневих торгів, що проводяться у разі потреби в попередніх переговорах або для уточнення характеристик предмета закупівлі, то на першому їх етапі, коло учасників, що подали попередні пропозиції, звужується до необхідного мінімуму. Потім вносять відповідні зміни до тендерної документації і чекають остаточних пропозицій, з числа яких і обирається найбільш економічно доцільна. Збігаються правила проведення та процедури попередньої кваліфікації, яка має своєю метою визначення можливостей потенційних учасників торгів та їх відповідність вимогам замовника. Після збору, розкриття та оцінки кваліфікаційних пропозицій торги проводяться за стандартним зразком.

У випадку ж придбання нескладних і недорогих товарів або послуг можна обмежитися проведенням процедури запиту цінових пропозицій, перемога в якій дістається учаснику, котрий запропонував мінімальну вартість контракту. При відсутності конкуренції у відповідному секторі ринку, при закупівлях на товарних біржах, у випадках банкрутства, за відсутності достатньої кількості учасників, що послужило причиною скасування відкритих торгів, і в деяких інших ситуаціях після попередніх переговорів проводиться процедура закупівлі в одного учасника.

Реклама

Комментарии запрещены.