Як виграти тендер

Декабрь 1st, 2011 по admin Оставить ответ »

Якщо яка-небудь компанія ставить за мету перемогу у конкурсних торгах, а тим більше, якщо такий спосіб отримання замовлень передбачається зробити основним, слід провести велику підготовчу роботу. Першим її етапом можна вважати вивчення чинного тендерного законодавства, адже, щоб перемагати в тендерах, треба чітко знати всі тонкощі проведення закупівельних процедур. Необхідний також постійний моніторинг стану того сектора ринку, до якого належить профіль діяльності даної компанії, реальна оцінка її можливостей, а також відстеження інформації про проведені в країні (а можливо, і за кордоном) конкурсні торги. Такі заходи допоможуть відібрати ті тендери, шанси на перемогу в яких достатньо великі, щоб не витрачати сили, час і кошти на підготовку свідомо програшних тендерних пропозицій.

І звичайно, щоб виграти, потрібно брати участь, а не відмовлятися від такої можливості після першої ж поразки. Накопичений досвід рано чи пізно позначиться (якщо використовувати його розумно), і кількість обов’язково перейде в якість. Новачкам не варто гнатися одразу за запаморочливими контрактами, адже в подібних випадках замовники зазвичай вимагають внесення значного тендерного забезпечення, якого, до того ж можна легко позбутися, не розрахувавши власних можливостей. Навіть підходяще з першого погляду оголошення про проведення тендеру слід уважно вивчити. Не завадить і особисте спілкування з уповноваженим представником тендерного комітету замовника, в ході якого можна скласти думку про компанію, що замовляє торги, її наміри, особливості, що згодом допоможе правильно підготувати заявку, а також отримати відповіді на питання, котрі з’являться.

Далі настає черга ще більш уважного вивчення складових тендерної документації, щоб виявити можливі невідповідності або протиріччя, а може, і зажадати від замовника в установленому порядку внесення до неї змін. Але найважливішим етапом на шляху до перемоги в тендері можна вважати, звичайно, власне підготовку пропозиції конкурсних торгів. Вона повинна до останньої букви відповідати вимогам закону і самої тендерної документації: у відношенні і технічних характеристик товару, і його якості, та умов поставки, і т. д. Пропозиція повинна бути максимально інформативною, але лаконічною, легко читатися, відповідати загальноприйнятим правилам оформлення ділових паперів (грамотність, шрифти, форматування і т. п.).

Важливо зрозуміти, чого ж саме хоче замовник, вловивши навіть прихований підтекст, і постаратися дати зрозуміти йому, що тільки ця компанія здатна найбільш повно задовольнити його висловлені і невисловлені вимоги, зробивши акцент на економічній ефективності саме цієї пропозиції. Природно, інформація, викладена у тендерній пропозиції, повинна бути достовірною, а потенційний контракт — прийнятним, адже в разі перемоги зобов’язання доведеться виконувати.

Реклама

Комментарии запрещены.